Subject: FW: Mäeotsa 4, riigitee 11302
From: "Merike Joonsaar" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Thu, 7 Dec 2023 12:51:31 +0200

Tere.

Palun mulle täitmiseks, korduv.

Tervitades

Merike

From: Mikk Mutso <[email-masked]>
Sent: Thursday, December 7, 2023 12:15 PM
To: Merike Joonsaar <[email-masked]>
Cc: [email-masked]
Subject: Mäeotsa 4

Tere,

Küsisime mõned kuud tagasi Mäeotsa 4 rekonstrueerimiseks tehnilisi
tingimusi. Lisasin igaks juhuks Teie poolt saadetud tehnilised tingimused
uuesti manusesse.

Projekti koostamise faasis oleme suhelnud ja KOV’ga ning projekteerimise
lähteandmed on üsna eksitavad/segased. Panin manusesse ka vallavanema
seisukoha.

Arvestades eeltoodut oleme koostanud uue projektlahendi, mis on leitav
siit:

https://www.dropbox.com/scl/fi/f4gyy17ar1wl5ucq8tqsz/230501_PP_M-eotsa-tee
.asice?rlkey=k25o5iq3wdlkghhzoel58kz5k
<https://www.dropbox.com/scl/fi/f4gyy17ar1wl5ucq8tqsz/230501_PP_M-eotsa-te
e.asice?rlkey=k25o5iq3wdlkghhzoel58kz5k&dl=0> &dl=0

Küsimus, arvestades kõiki asjaolusid, et kas manuses olev lahendus oleks
Transpordiametiga kooskõlastatav?

Saame projekteerijana aru, et juhul, kui TRAM ei nõustu pakutud
lahendusega, siis rekonstrueerivad KOV ja arendaja olemasoleva tee kuni
kinnistu piirini ning lõik kuni riigimaanteeni jääb lihtsalt
rekonstrueerimata.

Mikk Mutso

OÜ Esprii

Tel. 50  26 788

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

www.esprii.ee <http://www.esprii.ee/>

Subject: RE: Mäeotsa 4 - projekteerimistingimused ja planeeringud
From: "Andrus Umboja" <[email-masked]>
To: "Mikk Mutso" <[email-masked]>
Cc: "'Tarmo Laur'" <[email-masked]>, "'Reno Kirtsi'" <[email-masked]>, <[email-masked]>
Date: Wed, 30 Aug 2023 17:10:58 +0200

Tere, TRAM poolt on selliste nõuete esitamine kindlasti
ebaproportsionaalne:

1.	Pole selge, kas Mäeotsa tee 2 DP jõuab kunagi kehtestamiseni ja
seega ka realiseerimiseni.
2.	Pole proportsionaalne panna Mäeotsa tee 4 DP arendajale kohustusi,
mis on vajalikud Mäeotsa tee 2 DP võimalikust lahendusest tulenevalt.
3.	TRAM rekonstrueeris maantee 11302 2013/14, üle tee asub nn Ilumäe
piirkond, kus pea 20 majapidamist, siis ei pidanud nad vajalikuks
samalaadsete nõuete rakendamist – aeglustusrajad ja saarega ülekäigurada
jne. Võrreldes Ilumäe piirkonnaga ning samuti sõidu ja  kergteed kasutava
Loo ja Lagedi piirkonna elanike ja transiitliiklejate arvuga lisandub
Mäeotsa tee 4 DP alale marginaalne hulk inimesi ja autosid, kes seda teed
täiendavalt kasutama hakkavad.
4.	Mäeotsa tee ristumiskoha katte parameetrid on isegi paremad kui
Ilumäe teel. Seega pole ristmiku laiendamise nõue põhjendatud.

Tervitustega

Andrus Umboja

From: Mikk Mutso <[email-masked]>
Sent: Wednesday, August 30, 2023 12:50 PM
To: Andrus Umboja <[email-masked]>
Cc: 'Tarmo Laur' <[email-masked]>; 'Reno Kirtsi'
<[email-masked]>; [email-masked]
Subject: Mäeotsa 4 - projekteerimistingimused ja planeeringud

Tere,

Kirjutan seoses Loo alevikus, Mäeotsa 4 juurdepääsutee projekteerimisega.
Nagu aru saame on paralleelselt Mäeotsa 4 planeeringule veel tegemisel ka
Mäeotsa 2 planeering (planeeringu TRAM’i poolsed tingimused manuses oleva
kirja lisas), mis käsitleb sama ristmiku lahendust.

Projekteerijatena vajaksime sisendit, millest me peaksime antud juhul
lähtuma. Helistan üle ja räägin täpsemalt, äkki oskab nõu anda.

Mikk Mutso

OÜ Esprii

Tel. 50  26 788

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

www.esprii.ee <http://www.esprii.ee/>